Kampania ukierunkowana jest przede wszystkim na aktywizację środowisk lokalnych w całym kraju, zbudowanie szerokiego społecznego frontu sprzeciwu wobec sprzedaży alkoholu osobom niepełnoletnim i koalicji na rzecz ograniczenia dostępności napojów alkoholowych w tej kategorii wiekowej. Jesteśmy zdecydowanie za
W tym roku na zaproszenie organizatorów odpowiedziało aż 278 gmin z całej Polski w tym nasze Miasto.
Szczegóły kampanii na stronie www.pozorymyla.pl
Podejmowane działania:
- Dystrybucja materiałów w sklepach i w szkołach
- Badania, wykonywane metodą obserwacji uczestniczącej tzw. „tajemniczego klienta" będą polegać na wizycie dwuosobowego zespołu badawczego w placówce sprzedającej alkohol i próbie kontrolowanego zakupu alkoholu przez jedną z tych osób, wyglądającą na małoletnią (poniżej 18 roku życia), ale mającą ukończone 18 lat.
- Osoba druga będzie obserwatorem - świadkiem sprzedaży, bądź odmowy, która w razie powodzenia zakupu kontrolowanego wskaże sprzedawcy na konieczność żądania dokumentu od młodo wyglądającego nabywcy.
Porozmawiaj na forum mieleckiej społeczności!
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Zanim napiszesz przeczytaj regulamin
Komentarze są moderowane