Wielkie firmy lotnicze wchodzą do Polski przejmując istniejące zakłady albo budują nowe. Największym nad Wisłą jest Amerykański UTC.
Nadal przyjmuje ludzi do pracy i nadal inwestuje, nie tylko w lotnictwo.
United Technologies Corporation to:
PZL Wrocław poprzez Hamilton Sundstrand - samolotowe układy paliwowe i hydrauliczne
WSK Rzeszów - części silników
PZL Mielec - Sikorsky Aircraft - śmigłowiec Black Hawk
Pratt & Whitney Kalisz - części lotnicze
Gloria Ropczyce - sprzęt gaśniczy
Goodrich Krosno - części samolotowych podwozi i innych instalacji dla największych potentatów awiacji, takich jak Boeing i Airbus.
Inne wielkie koncerny:
PZL Świdnik – włosko-brytyjski koncern śmigłowcowy AgustaWestland - modernizacja fabryki za setki milionów złotych
Podobnie włoskie Avio, do którego należy szybko rozwijający się bielski zakład lotniczych napędów i turbin.
General Electric - silnikowy gigant wciąż rozbudowuje w Warszawie centrum Inżynierskie.
Fabryki pod Rzeszowem postawiły bawarski MTU i francuska korporacja Hispano-Suiza (Sędziszów Młp.).
W PZL Okęcie swe zdolności produkcyjne rozwija Airbus Military (kiedyś hiszpańska CASA).
Polska dostaje skrzydeł?
Porozmawiaj na forum mieleckiej społeczności!
Zdjęcie: archiwum
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Zanim napiszesz przeczytaj regulamin
Komentarze są moderowane