Odpowiedź na to pytanie być może poznamy w piątek, ponieważ właśnie w piątek odbędzie się prezentacja studium wykonalności dla linii kolejowej Tarnobrzeg-Mielec-Dębica. Z inicjatywy europosła Tomasza Poręby wszystkie zainteresowane samorządy oraz parlamentarzyści wręcz wymusili na kolejarzach podjęcie pierwszych kroków. Jednym z nich jest właśnie studium wykonalności, które powstało także za pieniądze samorządów. To niezbędny dokument przy staraniach o pieniądze.
Od sierpnia 2009 roku pociągi osobowe omijają Mielec ze względu na fatalny stan torów. Pociągi towarowe jeżdżą bardzo rzadko i bardzo wolno. O remont dopominają się wszyscy posłowie, samorządowcy i mieszkańcy. A jak mówi senator Władysław Ortyl to ważna linia również z gospodarczego punktu widzenia...
W piątek poznamy szczegóły, ale nieoficjalnie mówi się, że remont linii oszacowano na blisko 150 mln złotych.
"Wzdłuż tej linii umiejscowione są dwie Specjalne Strefy Ekonomiczne. One generują bardzo dużo towarów. To niejednokrotnie są elementy wielkogabarytowe. Kolej powinna się odczarowywać, wszyscy na to czekają. To jest trochę dziwne u nas"
Na pewno wiemy że będzie remontowana linia kolejowa nr 25 Dębica - Ocice przez Mielec. Chodzi o najbardziej zniszczone 8km od Mielca do Rzochowa Wykaz zamknięć torowych
Określenie stacji, szlaku lub odcinka linii na której Terminy
będą wykonywane roboty
od do
187 25 Dębica - Dębica Tow. 01.02.2012 31.05.2012
188 25 Mielec - Rzochów 02.07.2012 16.08.2012
189 25 Rzochów- Kochanówka Pustków 17.08.2012 27.09.2012
190 25 Kochanówka Pustków - Dębica Tow. 28.09.2012 15.11.2012
191 25 Chmielów - Padew 02.04.2012 21.04.2012
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Zanim napiszesz przeczytaj regulamin
Komentarze są moderowane