Sikorsky Aircraft jest zainteresowana wykorzystaniem części rozwiązań elektronicznych Termy w produkowanych przez siebie śmigłowcach. Chodzi przede wszystkim o system walki radioelektronicznej ALQ-213 oraz systemy samoobrony. Amerykański koncern rozważa zamontowanie ich na niektórych modelach oferowanych maszyn.
W grę wchodzą zarówno produkowane w Polsce wojskowe S-70i , wojskowe oraz rządowe odmiany S-92 i S-76. Rozmowy pomiędzy dwoma podmiotami wiążą się bezpośrednio z prowadzonym od 2010 przetargiem na nowy wielozadaniowy śmigłowiec morski dla duńskich sił zbrojnych. Jeszcze do niedawna w konkursie rozpatrywane były trzy typy śmigłowców: AugustaWestland AW-159 Wildcat, Sikorsky MH-60R Seahawk i Eurocopter AS565 MB Panther. Na początku br. dowódca duńskiego połączonego skrzydła powietrznego z siedzibą w bazie wojsk lotniczych w Karup, podpułkownik Steen Ulrich, ogłosił jednak decyzję o rezygnacji z oferty Eurocoptera - podaje Agencja Lotnicza ALTAIR
Negocjacje Sikorskiego z Termą mogą
zostać sfinalizowane po ewentualnym wyborze MH-60R. Podobne rozmowy
sfinalizowała już AugustaWestland. Udało jej się osiągnąć porozumienie o
potencjalnej współpracy przy realizacji omawianego kontraktu z innym
duńskim przedsiębiorstwem, oferującym rozwiązania elektroniczne dla sił
zbrojnych – Systematic.
Przetarg na
nowe śmigłowce morskie związany jest z planowanym wycofaniem ze służby
do 2017 wykorzystywanych obecnie Super Lynx Mk 90B. W linii pozostaje 7
śmigłowców tego typu, od kiedy 8. rozbił się w sierpniu 2011 na
Grenlandii. Zwycięzca przetargu ma być ogłoszony jeszcze w bieżącym
roku.
fot: archiwum
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Zanim napiszesz przeczytaj regulamin
Komentarze są moderowane