Podpowiadamy jak
w ramach programu „Wyprawka szkolna 2012” ubiegać się o
zwrot części poniesionych kosztów podręczników i materiałów szkolnych.
Dotyczy to rodzin najbiedniejszych, wielodzietnych lub takich, w których
jest osoba niepełnosprawna. Procedura uzyskania refundacji jest
niestety skomplikowana i wie o niej niewielu rodziców.
Na www.rzecznikrodzicow.pl jest zakładka „Zwrot za
podręczniki”.
Są tam gotowe wnioski, które należy
wypełnić. Dokumenty potrzebne do uzyskania dofinansowania to właśnie
wniosek, uzasadnienie i rachunek za książki.
Wniosek o
dofinansowanie zakupu podręczników trzeba złóżyć u dyrektora szkoły.
Trzeba też dołączyć uzasadnienia, w którym należy
napisać: „zgodnie z ustawą z 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej, art. 7
pkt. 8, prosimy o pomoc, jako rodzina wielodzietna”. Dołączamy
również rachunek za materiały szkolne.
Na jaką kwotę możemy
liczyć? 180 zł dla uczniów klas I-III szkoły podstawowej, 210 zł dla
klasy IV oraz niepełnosprawnych uczniów klas IV-VI, 325 zł dla
niepełnosprawnych uczniów gimnazjum i 352 zł dla uczniów klasy I szkół
ponadgimnazjalnych.
Pieniądze wypłaca dyrektor szkoły lub wójt
(burmistrz, prezydent miasta) właściwy ze względu na siedzibę szkoły. To
do nich należy ostateczna decyzja w sprawie refundacji.
Prezydent Miasta Mielca ustala, że wnioski o
przyznanie dofinansowania zakupu podręczników należy składać do dnia
07 września 2012 r.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Zanim napiszesz przeczytaj regulamin
Komentarze są moderowane