Janusz Chodorowski:
Witamy na kolejnym czacie, tym razem z panią prezes Miejskiej Komunikacji Samochodowej.
12:01
Comment From johny24 Witamy na kolejnym czacie, tym razem z panią prezes Miejskiej Komunikacji Samochodowej.
12:01
Witam! Posiadam e-kartę i chcę np. pojechać gdzieś z osobą towarzyszącą za którą chcę zapłacić swoją kartą. Jak w takim przypadku wygląda procedura odbijania tej karty w kasowniku? Co w przypadku kiedy ja nie mam ulgi a osoba towarzysząca ją ma? Jak wtedy odbić tę kartę przy wysiadaniu tak aby i za mnie i za osobę towarzyszącą kasownik zwrócił odpowiednią kwotę?
12:03
Janusz Chodorowski:
Ewa Garncarz: opłata za użytkownika karty jest pobierana automatycznie po przyłożeniu karty do kasownika. Jeżeli chcemy zebrać ze sobą współpasażera należy: jeżeli ta osoba nie posiada prawa do ulgi należy wcisnąć przycisk 1 i przyłożyć kartę do kasownika, jeżeli osoba posiada prawo do ulgi należy wcisnąć przycisk 2 i przyłożyć kartę. Po zakończeniu podróży należy jednorazowo przyłożyć kartę do kasownika i system zwróci ewentualną nadpłatę za wszystkich pasażerów.
12:05
Comment From gosc
Pytanie a właściwie rada. 1 listopada chyba należałoby inaczej zorganizować dojazdy autobusów do cmentarza komunalnego, przebudowana Wolności, a zwłaszcza odcinek między rondami na Smoczce nie ma już poboczy którymi w poprzednich latach autobusy bez problemu wyprzedzały stojące w korku auta osobowe. Moim zdaniem należałoby rozważyć wariant w którym autobusy na cmentarz dojeżdżałyby drogą od strony wysypiska śmieci, a Królowej Jadwigi byłaby wyłącznie dla aut osobowych, na odcinku od cmentarza do wysypiska ze względu na szerokość drogi należałoby ruchem kierować przy pomocy środków łączności a odcinek od drogi wojewódzkiej Mielec-Kolbuszowa do cmentarza zamknąć dla innych pojazdów z wyjątkiem autobusów MKS, dalszy przejazd odbywałby się ulicami Witosa, Powstańców Warszawy, Szafera, Kwiatkowskiego a nie zakorkowaną Wolności, rezygnując tym samym z przejazdów ul Królowej Jadwigi. Sugeruję też uruchomienie dwóch kursów do cmentarza z Smoczki o konkretnych godzinach, przed jedną i drugą mszą, w ubiegłym roku kilkadziesiąt osób przez prawie godzinę nie mogło wsiąść do żadnego autobusu jadącego na cmentarz od strony centrum miasta z racji ich przepełnienia, problem był już nawet wzmiankowany w Korso ale jak znam życie w tym roku scenariusz pewnie będzie niestety identyczny
12:07
Janusz Chodorowski:
Dziękujemy za propozycję, takie rozwiązanie na pewno będzie możliwe po zbudowaniu obwodnicy przebiegającej obok cmentarza, która będzie drogą pełno wymiarową w odróżnieniu od tej chwili drogi lokalnej, wąskiej na której na pewno wystąpiły by problemy w przypadku ruchu autobusowego. Niemniej jednak temat na pewno zostanie rozważony.
12:07
Janusz Chodorowski:
Ewa Garncarz: w przypadku linii Smoczka - cmentarz rozważymy możliwość uruchomienia takiej linii w dniu 1 listopada.
12:07
Comment From Guest
Tylko z Pania prezes czy tez z Panem ?
12:08
Janusz Chodorowski:
Oczywiście pytania można także zadawać dotyczące funkcjonowania miasta.
12:08
Comment From gosc
Czy mielczanie pasażerowie MKS mogą liczyć w przyszłości na możliwość zakupu biletu – opłacenia przejazdu przez telefon komórkowy sms-em. Kilkanaście wywiadów i artykułów w lokalnych mediach na temat karty miejskiej ale ani słowa w nich na temat takiej ewentualności nie znalazłem, dlaczego? Pewnie był już taki pomysł rozważany i pewnie wyszło że MKS się to nie opłaca, mam rację? Nawet jeśli nie byłoby to zbyt opłacalne dla MKS to dla okazjonalnie jeżdżących pasażerów byłoby to lepsze rozwiązanie niż kupowanie biletów u kierowcy
12:09
Janusz Chodorowski:
Ewa Garncarz: system sprzedaży biletów przez komórkę był u nas rozważany i na podstawie doświadczeniach innych miast są to setne części procenta, także warto się zastanowić czy to rzeczywiście się opłaca. Rozważamy natomiast możliwość doładawołania kart przez Internet i w tym kierunku system będzie rozbudowywany.
12:11
Comment From gosc
Pytanie do Pana Prezydenta , jaka linia lub jakie linie, proszę podać numer/numery jeździ/jeżdżą na Cmentarz Komunalny? Jeśli Pan nie wie to znaczy się że pogubił się Pan tak jak wielu mielczan. Pytanie do Pani Prezes, nie sądzi Pani że należałoby w Mielcu uporządkować kwestie numeracji linii, osobną numeracja objąć linie podmiejskie a osobną miejskie. W tej kwestii panuje w MKS niezły bałagan, a ciągłe zmiany numeracji linii np. na trasie z Strefy na Smoczkę sprawiają że ludzie się już w tym gubią, na przestrzeni ostatnich lat mieliśmy na tej trasie 21, 16, 7, 31, 27 . Może należy pogrupować linie według schematu; linie 1 do 5 jadą z centrum na Smoczkę, 6-15 na strefę z różnych części miasta,16-20 pozostałe, a od 50 wzwyż to linie podmiejskie. Druga sprawa to odjazdy autobusów w równych odstępach czasowych, nie do zrealizowania w Mielcu? Co stoi na przeszkodzie aby przynajmniej linie w kierunku Smoczki (z Smoczki można odpuścić) zorganizować rozkład jazdy oparty o równe odstępy czasowe? Czas pracy kierowców? Koszty? Korki? Może należy ściągnąć jakąś specjalistyczna firmę która zajmie się opracowaniem takiego rozkładu skoro Państwo macie z tym problem
12:14
Janusz Chodorowski:
Ewa Garncarz: numeracja linii obowiązuje od bardzo dawna. Zdecydowana większość pasażerów jest do nich przywiązana. Wprowadzenie nowego systemu numeracji linii spowodowałoby wielki bałagan. Odnośnie odjazdów w równych odstępach czasu - wprowadzony niedawno system zarządzania ruchem ma na celu w przyszłości ułożenie rozkładów tak, aby poszczególne kursy były o określonych, stałych odstępach czasu. Problemem może być jednak stale zwiększające się zakorkowanie ulic.
12:14
Comment From Keleszeptar
Witam! Czy przewiduje się wprowadzenie biletów dobowych ważnych także poza granicami miasta Mielca?
12:14
Janusz Chodorowski:
Ewa Garncarz: na dzień dzisiejszy nie. Bilety dobowe stanowią 0,07% sprzedaży.
12:15
Comment From gosc
Kładka nad torami wymaga remontu, rdza wychodzi na potęgę, jeśli nikt chociażby nie pomaluje konstrukcji to za dwa trzy lata będzie trzeba ja rozebrać, druga sprawa to brak połączenia chodnikiem kładki z nowym budynkiem dworca a to zadanie niewątpliwie należy do Pana bo kładka to pewnie sprawa PKP, czy można liczyć na budowę tego krótkiego odcinka chodnika?
12:15
Janusz Chodorowski:
Istotnie kładka należy do PKP, do których zwróciliśmy się o przekazanie majątku do samorządu ale do tej pory nie mamy odpowiedzi. Natomiast temat chodnika jest istotnie do rozwiązania.
12:16
Comment From gosc
Co stanie się po wybudowaniu stadionu z terenem bocznych boisk treningowych na których obecnie odbywają się w czwartki i soboty imprezy targowe? Park? Parkingi czy może teren zostanie jak dotychczas ogrodzony i do wykorzystania przez MOSiR?
12:16
Janusz Chodorowski:
W tym momencie jesteśmy na etapie przygotowania dokumentacji na nową lokalizację targowiska. Tematem zagospodarowania obiektów wokół stadionu zajmiemy się w następnej kolejności.
12:17
Comment From gosc
Sprawa dewastacji na stadionie Gryf-a. Potrzebne jest nowe ogrodzenie, czy zdecydowałby się Pan ogrodzić teren Gryf-a kwaterami z blachy falistej jak ma to miejsce w przypadku kompleksu odkrytych basenów na Kusocińskiego, podejrzewam że pewnie nie, bo wygląda to obrzydliwie, zwłaszcza z okna pobliskiego hotelu, to ogrodzenie szpeci całą okolicę, a gdyby tak obecne ogrodzenie zastąpić kwaterami z stalowych pionowych prętów, oczywiście odpowiednio wysokich aby uniemożliwić przedostawanie się na teren basenu niepożądanych gości? okolica by wypiękniała.
12:18
Janusz Chodorowski:
Jest tylko problem gapiów wokół tego ogrodzenia, a proszę wierzyć jest to problem na który zwraca uwagę dużo osób. Zastanawialiśmy się nad formą ogrodzenia, niemniej jednak zostało wybrane ogrodzenie pełne.
12:19
Comment From pasazer
Pani Prezes, mam pytanie odnosnie obowiazkowej rejstracji przejazdow. Do czasu wprowadzenia tego obowiazku stali klienci kupujacy czasami od wielu lat regularnie bilet miesieczny po prostu wsiadali do autobusu i jechali (a bilet okazywali tylko w czasie kontorli) a teraz nalozono na nich obowiazek rejestracji - czyli za kazdym razem przy wsiadaniu do autobusu musza wyciagac bilet, przykladac do kasownika i chowac. Jest to nie wygodne i uciazliwe w porownaniu do czasu kiedy tego obowiazku nie bylo. Dlaczego MKS doklada swoim stalym klientom obowiazkow i utrudnia im przejazd a nie daje w zamian nic od siebie np. rabatu ?
12:20
Janusz Chodorowski:
Ewa Garncarz: obowiązek ten wynika pośrednio z ustawy o publicznym transporcie zbiorowym, która weszła w życie 1 kwietnia br. Między innymi która nakazuje badanie rentowności linii i potoków pasażerskich. Sposób rejestracji przejazdów (przyjęty u nas) jest rozwiązaniem najpopularniejszym. Rabaty funkcjonują i funkcjonować będą. Proszę o zapoznanie się z regulaminami promocji na stronie mks-mielec.pl
12:21
Comment From gosc
Do Pani Prezes MKS, elektroniczny panel z odjazdami z Rynku w kierunku osiedla Lotników należy przenieść na inny przystanek np wiadukt, przy przejazdach z Rynku w kierunku osiedla Lotników ludzie przestali korzystać już z autobusów kilka lat temu, żeby to stwierdzić nie trzeba zliczających pasażerów kasowników, wystarczy się przejść i poobserwować, tablica miałaby sens w tym miejscu gdyby pozostały tu linie podmiejskie, tak się jednak nie stało i świeci sobie ta tablica, ale dla kogo pytam?
12:22
Janusz Chodorowski:
Ewa Garncarz: z moich informacji wynika, nie jest to prawdą ponieważ z przystanku z rynku tylko w miesiącu wrześniu skorzystało 9012 pasażerów - dane z systemu po rejestracji.
12:22
Comment From gosc
Czy miasto będzie się domagać od inwestora galerii Awiator budowy drogi łączącej ulicę Korczaka z Powstańców Warszawy, nie wyobrażam sobie aby cały ruch do tak dużego centrum handlowego odbywał się ulicą Wolności, a może miasto wybuduje taka drogę?
12:23
Janusz Chodorowski:
W przyszłości taka droga na pewno powstanie.
12:23
Comment From MarciN
Ile wiat przystankowych zakupiono w bieżącym roku i czy są jakieś konkretne plany w tej kwestii jeśli chodzi o przyszły rok?
12:24
Janusz Chodorowski:
Ewa Garncarz: Tylko w miesiącu wrześniu ustawiono 12 nowych wiat. W zależności od potrzeb wykazanych przez system elektroniczny na przystankach o największej ilości pasażerów będą instalowane kolejne wiaty.
12:24
Comment From MarciN
Do kogo należy kwestia sprzątania i mycia wiat przystankowych? Te wzdłuż ul. Wojsławskiej są strasznie brudne i zakurzone.
12:25
Janusz Chodorowski:
Do zarządcy drogi, w tym przypadku do Podkarpackiego Zarządu Dróg Wojewódzkich.
12:25
Comment From pasazermks
Panie Prezydencie, mam pytanie z dzieciny sportu i jednoczesnie wizerunku miasta. Mielec slynie ze sportu - pilki noznej i legendarnej Stali Mielec. Ta legendarna Stal przegrala w ostania niedziele u siebie z beniaminkiem ligi z 3 tysiecznej wsi. Co Pan o tym sadzi - jezeli nie jest Pan kibicem tej dyscypliny to prosze odpwiedziec od strony wizerunkowej - wizerunek miasta i jego legendy w obliczu kiedy ta legenda coraz intensywniej obumiera. I chyba nie zdaje sobie Pan sprawy ze jak padnie taka legenda ktorej elementem jest obecny prezes PZPN to porusza ten temat ogolnopolskie media a wtedy juz bedzie za pozno bo wizerunek miasta bedzie juz mocno nadszarpniety na arenie krajowej.
12:27
Janusz Chodorowski:
Na wizerunek miasta składa się bardzo wiele elementów i wszyscy go tworzymy. Mielec kiedyś słynął z rzemiosła i handlu, a dzisiaj jest to miasto przemysłowe. Gdyby od tego co pan proponuje przybywało miejsc pracy na pewno bym się z panem zgodził.
12:27
Comment From MarciN
Kiedy pod nowymi wiatami zostaną ułożone chodniki, bo w wielu miejscach niestety ludzie stoją na gołej ziemi?
12:27
Janusz Chodorowski:
To zależy od konkretnych przypadków, jak wcześniej zostało powiedziane - przystanek należy do zarządcy drogi i te miejsca gdzie nie ma utwardzonej powierzchni - na pewno będą uzupełnione.
12:28
Comment From pasażerstaryiczasowy
Jak będzie wyglądała dystrybucja biletów 1 listopada na cmentarz. Przecież niewyobrażalne jest sprzedawanie ich wtedy tylko u kierowców lub tylko w kasie MKS! Kolejki będą większe niż za karpiem 24 grudnia.
12:29
Janusz Chodorowski:
Ewa Garncarz: W dniu 1 listopada obowiązują takie same zasady dystrybucji sprzedaży jak w każdy dzień roboczy ze wszystkimi ulgami, zwolnieniami. Na dzień dzisiejszy w systemie funkcjonuje 13512 sztuk kart elektronicznych i nie powinno być z tym większego problemu.
12:29
Comment From gość
Przez jaki okres linia nr 40 relacji Mielec – Przecław będzie dofinansowywana w ramach programu RPO ? Czy istnieje ryzyko likwidacji tej linii w najbliższych latach?
12:30
Janusz Chodorowski:
Ewa Garncarz: nie istnieje ryzyko likwidacji linii, która cieszy się coraz większą popularnością do tego stopnia, że zwiększyliśmy pojemność autobusu na tej trasie. Trwałość projektu wynosi 5 lat.
12:30
Comment From Alutka48
Witam, jestem aktywnym użytkownikiem karty miejskiej. Moim zdaniem wprowadzenie przedmiotowej karty jest znacznym usprawnieniem, nie mniej jednak, w mieście ulokowanych jest zbyt mało biletomatów, co stanowi pewnego rodzaju uciążliwość. Czy w związku z tym MKS planuje instalację nowych biletomatów??
12:31
Janusz Chodorowski:
Ewa Garncarz: tak planujemy wprowadzenie nowych oraz przeniesienie dwóch terminali spod Tesco i Zielonej Budki w inne miejsca o większym zapotrzebowaniu.
12:31
Comment From gość
Dlaczego MKS nie chce wprowadzić do eksploatacji autobusów klimatyzowanych jak robią to inne miasta, nawet znacznie mniejsze od Mielca? Czy to naprawdę aż tak duże obciążenie jeśli chodzi o koszty?
12:31
Janusz Chodorowski:
Ewa Garncarz: Tak, to duże obciążenia zarówno podczas zakupu jak i eksploatacji.
12:32
Comment From pasażerstaryiczasowy
Kiedy pracownicy MKS zrozumieją, że pasażer to człowiek, nie procenty, setne procenta. Nie liczba. Nie widziałem drugiego miasta w którym brak biletów papierowych na miejskich liniach. Chyba, że linie prywatne. Kiedy MKS nauczy się współpracować z mediami. Gdy pracowałem w Rzeszowie tam każdy objazd, każda zmiana kursowania, były zapowiadane z wyprzedzenie w prasie, radiu. U nas? Cisza. Najwyżej jakiś michałek w Korso. Przecież ludzie nie czytali, nie czytają i nie będą czytać kartek na przystankach. Kto to czyta? Człowiek na pamięć zna rozkład autobusów, z których korzysta, ew. ma w domu rozpiskę i leci prosto na autobus. Nie wczytuje się w kartki na przystanku. Robi to dopiero gdy okazuje się, że autobusu nie ma. A wtedy jest już za późno.
12:32
Janusz Chodorowski:
Ewa Garncarz: postaramy się skorzystać z większej ilości kanałów informacyjnych w tej kwestii.
12:33
Comment From ulgowysieciowy
Jak ma się sprawa zakupu biletów na przejazdy w dniu 1 listopada. Do tej pory wszyscy chętni zaopatrywali sie w bilety w kioskach lub kasach. Obecnie wprowadzono ekartę i zakup biletu u kierowcy. Jak wiadomo nie wszyscy pasażerowie korzystający z linii specjalnych na 1 listopada korzystają z MKS codziennie lub kilka razy w tygodniu. Jak w tym roku jak i w latach następnych będzie wyglądać przejazd na cmentarz. Gigantyczne kolejki po bilet do kierowcy będą powodować jeszcze większe opóźnienia na liniach specjalnych. Czy nie warto na przyszłość na ten jeden dzień w roku zastosować tradycyjnych biletów papierowych tak aby bez przeszkód każdy mógł się w nie zaopatrzyć i bez problemu i opóźnień dotrzeć na cmentarz
12:34
Janusz Chodorowski:
Ewa Garncarz: na to pytanie już odpowiadałam. Bilety papierowe zakupione wcześniej w naszych punktach będą ważne. Zachęcam do wyrobienia karty, będzie łatwiej i sprawniej.
12:34
Comment From Guest
Czy na najbardziej ruchliwych skrzyżowaniach nie można by zamontować czasomierzy co by w znacznym stopniu usprawniło ruch ??? . Kierowca widząc , że zostaje kilka sekund do zmiany świateł już się przygotowuje do jazdy . ???
12:35
Janusz Chodorowski:
Rozważamy to na ulicach którymi administrujemy.
12:35
Comment From gość
Kiedy elektroniczne tablice na przystankach przestaną działać w formie testów? Póki co od wielu miesięcy wyświetla się na nich informacja „Testy systemu”. O jakie przystanki będzie rozbudowywany ten system i jak długo trzeba będzie na to czekać?
12:36
Janusz Chodorowski:
Ewa Garncarz: przewidujemy, że zakończenie wszystkich testów nastąpi w listopadzie i w kolejnych następnych latach na przystankach o największej ilości pasażerów przewidujemy postawienie takich tablic,
12:36
Comment From pasażerstaryiczasowy
Co do numeracji. Bałagan jest od kilku lat. Zlikwidowana została linia 13 - w pamięci mieszkańców zawsze funkcjonowała jako linia na Smoczkę. Teraz tam jeździ chyba 32. I nagle 13-tka wraca jako kurs na cmentarz dla starszych mieszkańców Kusocińskiego. Pani Prezes? Jak to jest? Trzymamy się tradycji, czy nie?
12:37
Janusz Chodorowski:
Ewa Garncarz: tak, trzymamy się tradycji i jednocześnie musimy wprowadzać nowe kursy w zależności od potrzeby mieszkańców.
12:37
Comment From MarciN
Czy planowane jest wprowadzenie w najbliższym czasie jakichś nowych linii? Jeżeli tak to mniej więcej jakiej relacji?
12:37
Janusz Chodorowski:
Ewa Garncarz: w zależności od rozbudowy osiedli i wyników badania potoków pasażerskich z systemu elektronicznego.
12:38
Comment From pasażerstaryiczasowy
Na jakiej zasadzie działają monitory w autobusach i kto na tym zarabia. Nadal są szyby zaklejane reklamami, szczególnie wyborczymi. Ogłoszenia MKS są na oknach, nie na ekranach. Czyżby MKS nie miał kontroli nad tymi monitorami?
12:38
Janusz Chodorowski:
Ewa Garncarz: MKS dzierżawi powierzchnię i pobiera za to pieniądze. Natomiast monitory są własnością firmy zewnętrznej.
12:39
Comment From Ania
Jestem studentką, na początku września składałam w siedzibie MKS skargę dotyczącą nie tylko niewykwalifikowanych kierowców, którzy nie potrafią sprzedać jednorazowego biletu ustawowo-ulgowego (ciekawe czy już znają kody do sprzedaży biletów) ale także dotyczącą funkcjonowania strony internetowej. Pomimo odpowiedzi jaką otrzymałam do tej pory nie ma na stronie informacji dla pasażerów chcących napisać e-mail ze skargą, są podane tylko e-maile do sekretariatu lub punktów obsługi klienta a nie COK (na @ wysłane do sekretariatu nikt nie odpowiada). Dlaczego MKS nie poprawia swojego funkcjonowania pomimo zgłaszanych problemów?
12:40
Janusz Chodorowski:
Ewa Garncarz: wszystkie skargi, które wpływają zarówno na adres sekretariatu jak i COK-u są rozpatrywane, jeżeli odpowiedź jaką pani otrzymała nie satysfakcjonuje panią proszę napisać w jakim zakresie. Na stronie internetowej funkcjonuje gotowy formularz "Napisz do nas" i wszelkie skargi można przez niego składać.
12:41
Comment From pasażerstaryiczasowy
Kiedy doczekamy się czasów, gdy kierowcy będą wyglądać schludnie i będa ubrani jednolicie. Teraz mamy jeszcze czas jak z PRL-u. Kapota, kapcie i jestem królem szosy. Kiedy pracownicy kontroli biletów zaczną wyglądać poważnie. Teraz dzinsy, czapeczka bejsbolówka, jeszcze tam brakuje logosa chicago bulls. I mało widoczny identyfikator.
12:41
Janusz Chodorowski:
Ewa Garncarz: od 1 kwietnia wszyscy nasi pracownicy zostali jednolicie ubrani i mają obowiązek świadczyć pracę w przydzielonej odzieży. Jeśli taki przypadek zaistniał proszę o informację.
12:41
Comment From MarciN
Rozumiem ustawę nakazującą badanie rentowności. Czy jednak w przypadku pasażerów niepełnosprawnych naprawdę nie dałoby się zrezygnować z obowiązku rejestracji przejazdów? Dla takich ludzi to jest naprawdę uciążliwe...
12:42
Janusz Chodorowski:
Ewa Garncarz: osoby o znacznym stopniu niepełnosprawności mają prawo do przejazdu z opiekunem i opiekun jest zobowiązany zarejestrować przejazd za siebie i osobę niepełnosprawną.
12:42
Comment From pasażerstaryiczasowy
Komu potrzebna jest elektroniczna tablica o odjazdach z Rynku na Borek. Nie widziałem tam innej sytuacji jak wyświetlenie pięciu autobusów z trasą na Osiedle Lotników. Nie ma innych przystanków, gdzie by to było bardziej potrzebne? Wiadukt w kierunku Smoczki? Księgarnia w kierunku Rynku?
12:42
Janusz Chodorowski:
Ewa Garncarz: na to pytanie już odpowiadałam.
12:43
Comment From ratatuj
Szkoda że 50 rocznica funkcjonowania komunikacji publicznej w naszym mieście nie stała się okazją do przypomnienia mieszkańcom tego faktu, sprowadzenie na kilka weekendów zabytkowego autobusu czy piętrusa i symboliczne wykorzystanie go w ruchu liniowym byłoby naprawdę świetnym pociągnięciem promocyjnym, o porządnej książce nie wspomnę, wydano takową w Rzeszowie przy okazji tamtejszej rocznicy, a w Mielcu ? koszty?
12:43
Janusz Chodorowski:
Ewa Garncarz: oczywiście album z okazji 50-lecia został wydany. Natomiast MKS nie dysponuje żadnym zabytkowym pojazdem, stąd też taki pojazd nie jeździ po ulicach naszego miasta.
12:44
Comment From Mirek
Mam pytanie do Pana prezydenta: W tej chwili budowane są tylko 3 bloki mieszkalne w Mielcu. Zapotrzebowanie na mieszkania jest jednak dużo większe, przez co mamy bardzo wysokie ceny za metr. dużo wyższe niż w innych miastach naszego regionu. Jednak miasto cały czas nowe działki np. te w rejonie oś. smoczka przeznacza na budownictwo jednorodzinne. Przeciętnych ludzi których jest 90% nie stać na budowę własnego domu. Jak więc mają oni wiązać przyszłość z naszym miastem skoro nie mogą tu zamieszkać? Jak się ma to do deklaracji rządzących o rozwijaniu skrzydeł? i czy są jakieś plany wsparcia budownictwa wielorodzinnego?
12:46
Janusz Chodorowski:
Intensywność zabudowy wielorodzinnej zależy od zapotrzebowania na wykup mieszkań. Developerzy sprzedając mieszkania przygotowują następną budowę, ale wówczas jeżeli uda im się sprzedać większość wybudowanych mieszkań. W tej chwili przygotowane są budowy następnych bloków.
12:47
Comment From ratatuj
Brakuje mi w nowym budynku dworcowym jakiegokolwiek śladu działalności MKS. Dlaczego w poczekalni nowego dworca nie umieszczono rozkładów jazdy MKS linii podmiejskich obok rozkładu innych przewoźników (w praktyce tylko Veoli) oraz informacji dla przyjezdnych o działalności komunikacji miejskiej w Mielcu, a obok elektronicznego panelu Veoli wyświetlającego odjazdy autobusów regionalnych panelu MKS-u?, co chyba byłoby dla pasażera jakimś udogodnieniem, niedasie? miało powstać centrum przesiadkowe? gdzie ta integracja różnych przewoźników? a może MKS nie widzi potrzeby aby rozkład jazdy linii podmiejskich wisiał sobie w poczekalni obok rozkładu Veoli? Podsumowując, tabor MKS to już Zachodnia Europa bez dwóch zdań, czystość, uprzejmość kierowców, kultura także, ale sama organizacja komunikacji miejskiej bez jakiejkolwiek współpracy choćby z Veolią przypomina mi Ukrainę. Czy pan Panie Prezydencie podpisując umowę dzierżawy z Veolią nie zastrzegł w niej że w nowej poczekalni mają znajdować się także nośniki informacji innych przewoźników korzystających z dworca np. MKS, a może podróżni MKS nie mają prawa korzystać z poczekalni?
12:49
Janusz Chodorowski:
Ewa Garncarz: komunikacja miejska posiada stanowisko odjazdowe z dworca - przystanek. Na którym jest rozkład jazdy z tego przystanku. Korzystają z niego tylko linie podmiejskie, a w przyszłości rozważymy taką potrzebę umieszczenia rozkładu w budynku dworca.
12:49
Comment From gosc
Czy planowane jest przerabianie kolejnych starych autobusów na gaz ziemny?
12:49
Janusz Chodorowski:
Ewa Garncarz: nie. Jest to ekonomicznie nieopłacalne.
12:49
Comment From milosnikbusow
Dlaczego MKS zakupił krótkie Solarisy na przetargu, który faworyzował te autobusy. Pół Polski się śmiało, że MKS prosiło dostawcę by sprzedał te autobusy. A można było w podobnych pieniądzach kupić dłuższe. Czy to jest prawda, czy to jest tylko złośliwość Internautów?
12:50
Janusz Chodorowski:
Ewa Garncarz: jest to nieprawda. W chwili obecnej istnieje zapotrzebowanie na autobusy typu "midi" i takie też autobusy zostały zakupione.
12:50
Comment From ratatuj
Czy wiaty przystankowe montowane np. obok dworku Oborskich czy pod księgarnią na Niepodległości są dużo droższe od tych zamontowanych np. na przystanku wiadukt-Pasaż?. Są estetyczniejsze i wyglądają na trwalsze
12:51
Janusz Chodorowski:
Ich koszt jest zdecydowanie większy.
12:51
Comment From ratatuj
Panu Prezydentowi pogratulować ściągnięcia do miasta Husqvarny i kilkuset miejsc pracy dla mielczan. Panią Prezes chciałbym spytać jak to się stało, że „nie udało” się nawet części tych kilkuset pracowników namówić by dojeżdżając do nowej pracy korzystali z MKS? ostatnio widuję codziennie dwa „muchowozy’ o 15.00 ruszające w trasę spod siedziby Husqvarny z zerową liczbą pasażerów, może to jakiś przestój w tej firmie?, kilka kursów spod Husqvarny MKS już zlikwidowało, prawda? Dysponuje Pani danymi ile osób dojeżdża MKS do Husqvarny? W Strefie są firmy gdzie pracuje podkreślam kilkaset osób a dojeżdżających z tych firm do pracy MKS można policzyć na palcach obu rąk, jakieś wnioski?
12:52
Janusz Chodorowski:
Ewa Garncarz: trudno nam zmusić osobę aby porzuciła swój samochód i wybrała transport publiczny. Niemniej jednak generalnie na linii do Husqvarny tylko w miesiącu wrześniu zostało przewiezionych 2080 pasażerów (dane z systemu).
12:53
Comment From gosc
Nowym autobusom ściera się lakier na myjni która jest niestety nie pierwszej młodości. Czy planujecie inwestycje w nową myjnię autobusową? Można by przy okazji zarabiać na myciu TIR-ów, których w Mielcu nie brakuje a od znajomych kierowców słyszę, że w Mielcu nie ma gdzie umyć takich dużych samochodów…
12:53
Janusz Chodorowski:
Ewa Garncarz: tak planujemy budowę myjni. W tej chwili została zlecona dokumentacja na program użytkowy budynku, w którym znajduje się myjnia.
12:53
Comment From gosc
Jakieś plany inwestycyjne MKS na rok 2012 ?
12:54
Janusz Chodorowski:
Ewa Garncarz: oczywiście, to między innymi myjnia. Nie mówiąc o McDonald's :)
12:54
Comment From Krzyś
Jest Pani w stanie wyjaśnić po co, w jakim celu, na tabelach z rozkładem jazdy wywieszonych na przystankach podaje się godziny kursowania autobusów od godziny 0 lub 2 w nocy, żadne autobusy o tych godzinach nie jeżdżą, kolumny z minutami odjazdów między godzinami 0 a 4 rano są zawsze puste, więc po co je drukować, każda tabela z rozkładem wygląda inaczej, kolumna dla godziny 6 w jednej tabeli nie pokrywa się z kolumną dla godziny 6 w kolejnej, w Internecie to samo, co skutkuje niemożliwością wydrukowania sobie rozkładu na pionowej kartce papieru bo trzeba drukować puste zupełnie nie potrzebne kolumny
12:55
Janusz Chodorowski:
Ewa Garncarz: wynika to z systemu, sprawdzimy to i postaramy się to poprawić.
12:55
Comment From stadobaranownadwisloka
Zima idzie. Można chyba już spytać o dwie rzeczy: 1. Czy miasto zadbało o to, żeby wreszcie na Placu AK stała ładna choinka, nie chochoł z lasu jak przed rokiem (czy będzie druga choinka w Rynku). 2. Jak będzie wyglądał sylwester.
12:56
Janusz Chodorowski:
Na placu będzie choinka nie "chochoł" :) w rynku starego miasta stoją żywe świerki, które będziemy starać się udekorować.
12:57
Comment From Krzyś
A teren wokół nowego dworca nadal straszy, przede wszystkim nieuporządkowany plac między dworcem a bankiem, rękę dam sobie uciąć, że miasto przed zimą nie kiwnie palcem i ten cały przydworcowy syf przysypie śnieg? W planach i wizualizacjach terenu dworca był przewidziany amfiteatr, miasto zrezygnowało z tego pomysłu? Czy dobrze rozumiem, że miasto definitywnie zrezygnowało z budowy we własnym zakresie kolejnych budynków kompleksu dworcowego? Moim zdaniem skutek takiej decyzji będzie taki, iż na dworcu przybędzie tandetnych bud w okolicy obecnych stanowisk 1, 2, 3, wiata peronowa na całej swej długości będzie oblepiona drewnianymi budami, bo nie wierze że znajdzie się przedsiębiorca który kupi działkę (bo rozumiem że za darmo jej nie dostanie), za ciężkie pieniądze postawi budynek by ostatecznie wynająć go najemcom którzy zajmą się sprzedażą gazet i batoników, uważa Pan że takiemu przedsiębiorcy zwrócą się zainwestowane pieniądze?
12:58
Janusz Chodorowski:
Od dłuższego czasu staram się wyjaśnić, że samorząd nie jest odpowiedzialny ani nie ma możliwości inwestowania w powierzchnie handlowe. Powinni to robić inwestorzy prywatni. Mam nadzieję, że w niedługim czasie pojawią się tacy inwestorzy i będziemy starać się zagospodarować ten teren.
12:59
Comment From Krzyś
Kiedy zmienią swoje oblicze niezagospodarowane tereny przy cmentarzu parafialnym, dziś wyglądają identycznie jak 30 lat temu i obawiam się za że za kolejne 10 czy 20 dalej będą porastały tam tylko krzaki i niewątpliwie moim zdaniem w pewnym stopniu ponosi Pan odpowiedzialność za taki stan, skoro nie ma funduszy na miejskie inwestycje na tym obszarze to może należy przeznaczyć ten teren pod budownictwo wielorodzinne, terenem rezerwowym pod przyszłe centrum administracyjne czy planowaną mediatekę może być obszar rampy na PKP czy nawet sam dworzec kolejowy z kompleksem budynków gospodarczych
13:00
Janusz Chodorowski:
Teren ten nie jest w pełni własnością miasta i niestety zasadnicze jego części są w posiadaniu osób prywatnych. Negocjemy ich wykup i do czasu zakończenia tych negocjacji nie możemy podjąć tam inwestycji. Tego typu inwestycje nie dają prawa do wywłaszczenia dotychczasowych właścicieli. Ja rozumiem zniecierpliwienie tym widokiem, ale procesy wykupu terenów są żmudne i czasochłonne.
13:01
Comment From Krzyś
Czy miasto jest zainteresowane jest pozyskaniem (komunalizacja lub kupno) terenów lub nieruchomości PKP w centrum miasta i na tzw Górce Wojsławskiej
13:01
Janusz Chodorowski:
Już odpowiadałem na to pytanie. Próbujemy rozmawiać w tej sprawie z PKP.
13:01
Comment From Mirek
Według wojewódzkiego inspektoratu ochrony środowiska w Mielcu normy dotyczące zanieczyszczeń są jednymi z najbardziej przekraczanych w województwie. Każdy wie kto te zanieczyszczenia powoduje tylko nie władze tzn oficjalnie nie wiedzą. Co jest ważniejszego od zdrowia miszkańców Pana miasta? i co miasto robi w kierunku polepszenia warunków życia w mieście?
13:02
Janusz Chodorowski:
Między innymi dzisiaj odbywa się Komisja Ochrony Środowiska Rady Miejskiej z udziałem przedstawiciela Wojewódzkiego Inspektora Ochrony Środowiska i przewodniczących rad osiedli, gdzie będziemy omawiamy ten temat.
13:03
Janusz Chodorowski:
Dziękujemy za udział w czacie. Tradycyjnie odpowiedzi na pytania, na które nie zdążyliśmy odpowiedzieć w ciągu jednej godziny będą opublikowane na stronie internetowej miasta.
Porozmawiaj na forum mieleckiej społeczności! Zdjęcie udostępnił:
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Zanim napiszesz przeczytaj regulamin
Komentarze są moderowane