W dniu 1 grudnia 2011 r. na terenie Polskich Zakładów Lotniczych w Mielcu odbył się Przegląd Realizacji Programu Uzbrojenia „Samoloty transportowo-pasażerskie
M-28”.
W spotkaniu z Wykonawcą, firmą PZL Mielec, resort obrony narodowej reprezentowali:
– przedstawiciel Dowództwa Sił Powietrznych;
– Dyrektor Programu Uzbrojenia;
– przedstawiciele 149 Rejonowego Przedstawicielstwa Wojskowego.
Program Uzbrojenia „Samoloty transportowo-pasażerskie M-28” zakłada dostawę ośmiu samolotów M-28 B/PT z silnikami Pratt & Whitney i awioniką „Glass Cockpit” oraz kompleksowego symulatora lotu samolotu M-28. Realizowany jest w oparciu o umowę podpisaną przez PZL Mielec i MON w 2008 roku.
M-28”.
W spotkaniu z Wykonawcą, firmą PZL Mielec, resort obrony narodowej reprezentowali:
– przedstawiciel Dowództwa Sił Powietrznych;
– Dyrektor Programu Uzbrojenia;
– przedstawiciele 149 Rejonowego Przedstawicielstwa Wojskowego.
Program Uzbrojenia „Samoloty transportowo-pasażerskie M-28” zakłada dostawę ośmiu samolotów M-28 B/PT z silnikami Pratt & Whitney i awioniką „Glass Cockpit” oraz kompleksowego symulatora lotu samolotu M-28. Realizowany jest w oparciu o umowę podpisaną przez PZL Mielec i MON w 2008 roku.
W trakcie spotkania przedstawiono i omówiono zagadnienia związane z bieżącym stanem realizacji programu, w tym:
- zagadnienia finansowe;
- problematykę szkolenia na nowych samolotach;
- status samolotów oraz realizację kolejnych dostaw.
Fot: Inspektorat Uzbrojenia
Należy podkreślić, że do dnia dzisiejszego, Wykonawca – PZL Mielec – dostarczył dwa samoloty M-28B/PT w konfiguracji „Glass Cockpit”, które z numerami taktycznymi 218 i 219 pełnią służbę w 8 Bazie Lotnictwa Transportowego w Krakowie. Obecnie trwają obloty zakładowe na kolejnym samolocie o numerze 220, który według zapewnień Wykonawcy zgłoszony zostanie do odbioru jeszcze w tym roku.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Zanim napiszesz przeczytaj regulamin
Komentarze są moderowane