Ludzie, którzy nie mówią prawdy – najczęściej chcą coś ukryć.
Na swojej konferencji prasowej Senator Ortyl (w dn. 3.02.2012r.) skomentował ostatnio prace nad budżetem państwa. Stwierdził, że nie poparłam poprawki posła PiS-u dotyczącej utworzenia rezerwy na prace projektowe dotyczące modernizacji linii kolejowej Dębica – Mielec – Ocice (kwota 5 mln zł).
Jaka jest prawda w tej sprawie?
Na swojej konferencji prasowej Senator Ortyl (w dn. 3.02.2012r.) skomentował ostatnio prace nad budżetem państwa. Stwierdził, że nie poparłam poprawki posła PiS-u dotyczącej utworzenia rezerwy na prace projektowe dotyczące modernizacji linii kolejowej Dębica – Mielec – Ocice (kwota 5 mln zł).
Jaka jest prawda w tej sprawie?
Za rządów PiS – 20.03.2007 roku z listy linii kolejowych o znaczeniu państwowym wykreślono „linię nr 25” Dębica – Mielec – Tarnobrzeg (Rozp. RM – z 20.03.2007 r. – Dz.U.Nr. 61 poz.412)- gdzie wtedy był Senator Ortyl? Był członkiem rządu.
Czy protestował? Nie. Czy za rządów PiS starał się o tę linię? Nie. Siedział cicho jak przysłowiowa mysz pod miotłą.
Czy zarzucając mi, iż nie głosowałam za tą poprawką wiedział, że przeznaczenie na w/w cel środków jest niemożliwe? Wiedział i temu nie może zaprzeczyć!
„Podstawowe znaczenie linii kolejowych lub odcinków tych linii jest szczególnie istotne, gdyż zgodnie z art. 38 ust. 1 pkt 2 i 3 ustawy o transporcie kolejowym z budżetu państwa są finansowane:
… koszty przygotowania i realizacji inwestycji obejmujących linie kolejowe o znaczeniu państwowym. Wysokość dotacji określonych na ten cel określa corocznie ustawa budżetowa.” To cytat z odpowiedzi, którą otrzymał Senator od Ministra Infrastruktury (Warszawa, 12.05.2008 r., nr pisma: TKI – 0701 – 4/08).
Co chciał ukryć Senator Ortyl ?
Czy to, że siedział jak trusia – cichutko – i nie protestował kiedy wykreślano linię Dębica – Mielec – Ocice (Nr 25) z listy linii kolejowych o znaczeniu państwowym, a tym samym pozbawiano nas możliwości, by zabiegać o środki na jej rewitalizację ?
Przecież był wtedy ministrem w rządzie PiS.
Czy nieznajomość przepisów ?
Przecież chyba Pan Senator zna przepisy i wie, a na pewno powinien wiedzieć, że z budżetu na linię, która nie ma tzw. „statusu znaczenia państwowego” nie można przeznaczyć środków z budżetu gdyż jest to niezgodne z obowiązującymi przepisami (o czym wcześniej!) Nieznajomość prawa szkodzi !
Mały Jaś gdy kłamał – czerwieniły mu się uszy.
Jak tam Pańskie uszy – Panie Senatorze ?!
Dążyć do celu – studium wykonalności !
Moje działania i interwencje doprowadziły do przygotowania studium wykonalności (złożyły się na jego wykonanie Mielec, Tarnobrzeg i województwo). Według studium koszt rewitalizacji linii kolejowej to kwota ok. 300 mln zł. A jeszcze niedawno, bo w 2010 roku oceniano go na ok. 120 mln. zł.
Dlaczego tak drogo ?!
Linia nie była modernizowana od 30 lat (nie pamiętały o tym wszystkie poprzednie rządy od okresu transformacji). Koszty do poniesienia – przy projekcie kompleksowym to rewitalizacja: torów, podtorza, obiektów, przepustów, mostów, energetyka, instalacja urządzeń automatyki i sterowania ruchem.
Krok po kroku do sukcesu
Aby mieć sukces – sukces na odcinku kolejowym należy wykonać następny krok.To wpisanie „linii kolejowej 25” Dębica – Mielec – Tarnobrzeg do linii kolejowych o znaczeniu państwowym. W tej sprawie odbędzie się specjalne spotkanie. O terminie spotkania poinformuję oddzielnie. I walka o pieniądze w budżecie !Kiedy będziemy mieli sukces – będziemy się nim cieszyli razem z mieszkańcami Mielca, Dębicy i Tarnobrzega.
Dedykacja dla Senatora Ortyla
Taka jest prawda i taka jest kolejność działań, a zarzut, iż nie interesuję się tą sprawą jest chybiony.Cała prawda, całą dobę.
Krystyna Skowrońska
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Zanim napiszesz przeczytaj regulamin
Komentarze są moderowane