Maszyna będzie wyposażona w nowocześniejszy pakiet awioniki, w tym auto przepustnice, system wizji syntetycznej, system zapewniający orientację przestrzenną w trudnych warunkach (EVS) oraz wiele usprawnień standardowych i opcjonalnych, które sprawią, że będzie to najbardziej zaawansowany lekki odrzutowiec biznesowy na rynku. Prace projektowe były w dużej mierze możliwe dzięki współpracy z koncernem Sikorsky Aircraft, który będzie odgrywać kluczową rolę we wznowieniu produkcji.
Choć wszystkie związane z tym szczegóły nie zostały jeszcze dopracowane, to najprawdopodobniej podstawowe elementy kadłubów 550 będą produkowane przez zakłady firmy Sikorsky w Mielcu, a końcowy montaż odbędzie się w fabryce w Albuquerque, w stanie Nowy Meksyk. Holland wyjaśniał, iż w najbliższych latach te założenia mogą się jednak zmienić i montaż może zostać przeniesiony w rejon, gdzie znajdzie się rynek zbytu dla tych konstrukcji. Dodał, iż od momentu, gdy samolot uzyskał certyfikat, produkcja może się rozpocząć w każdej chwili, jednak będzie ona zrównoważona i zależna od popytu. Według wstępnych prognoz, z linii produkcyjnych będzie zjeżdżało od 50 do 100 samolotów rocznie, a cena jednostkowa modelu 500 została skalkulowana na poziomie 2.695 mln dolarów. Wygląda też że cześć pracowników z Mielca pojedzie do USA przyglądać i uczyć się montażu pierwszych egzemplarzy Eclipse 550.
Niedawno amerykańskich mediach potwierdziły doniesienia że Eclipse Aerospace otrzymał certyfikat produkcyjny FAA i jego produkcja zostanie wznowiona.
Eclipse to największe bankructwo w dziejach GA, potem inni kupili fabrykę, produkcja stanęła. Jednym z właścicieli takiego latającego Eclipse 500 jest prezydent zakładów Sikorsky i samolot mu dostatecznie zaimponował że postanowił zainwestować w markę. Producent Eclipse 500 – Eclipse Aviation upadł z powodu zbyt wysokich kosztów produkcji w stosunku do oferowanej ceny sprzedaży (Eclipse – to już koniec..., 2009-02-26). W 2009 jego majątek przejęła grupa inwestorów, którzy wcześniej kupili samoloty (w latach 2006-2008 sprzedano 259 E500), by zapewnić sobie przynajmniej ich serwis i dostawy części. Na początku 2011 w przedsiębiorstwo zainwestował Sikorsky Aircraft, kupując 42% akcji (Sikorsky w Eclipse, 2011-02-04). W ten sposób kontrolę nad projektem przejął koncern UTC – właściciel zarówno Sikorsky’ego, jak i Pratt & Whitney – producenta silników PWC610F napędzających Eclipse. Inwestycje nowego głównego właściciela pozwoliły na zbudowanie zmodernizowanej wersji samolotu – Eclipse 550 i przygotowanie jego produkcji w Albuqerque.1
źródło: http://www.altair.com.pl/
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Zanim napiszesz przeczytaj regulamin
Komentarze są moderowane