„Pozory mylą, dowód nie” – pod takim
hasłem Komenda Główna Policji i Związek Pracodawców Przemysłu
Piwowarskiego w Polsce – Browary Polskie od 2009 r. realizują
ogólnopolską kampanię edukacyjną, której celem jest ograniczenie
sprzedaży alkoholu osobom niepełnoletnim oraz przeciwdziałanie spożyciu
alkoholu w tej grupie wiekowej. W połowie lipca 2012 r. rusza kolejna
edycja programu, tak jak poprzednia, ukierunkowana na aktywizację
środowisk lokalnych.
Byli oni także częstymi sprawcami czynów karalnych popełnianych po alkoholu - w ubiegłym roku odnotowano ich łącznie 2 395. To jednak dorośli w wielu przypadkach są odpowiedzialni za to, że nieletni wchodzą w posiadanie alkoholu. Dlatego to przede wszystkim do nich kierowany jest główny przekaz kampanii. Jeżeli jesteś sprzedawcą, zawsze proś o dowód osobę o młodym wyglądzie, jeżeli jesteś świadkiem sprzedaży alkoholu małoletniemu – reaguj! Jeżeli jesteś rodzicem – rozmawiaj ze swoim dzieckiem o szkodliwych skutkach wczesnej inicjacji alkoholowej.
Więcej informacji na temat kampanii znajdziesz na stronie Komendy Głównej Policji.
W Mielcu propagowaniem trzeźwości zajmuję się Stowarzyszenie Trzeźwościowe "Nowe Życie"
Zapytałem znajomego członka zarządu, czy będą prowadzić w naszym mieście tę akcję. Są zdziwieni że taka akcja jest. Pytam więc co Stowarzyszenie robi z corocznymi 40 tysięcznymi dotacjami?
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Zanim napiszesz przeczytaj regulamin
Komentarze są moderowane