Gość specjalny i prowadzenie, matka pianistki Krystyna Mazurówna. Wieczór uświetni Grupa Tańca BEZNAZWY której choreografem jest Joanna Lonczak.
Wejściówki można odebrać w pok. 10 Ip. DK SCK (w godz. 8.00-16.00) oraz w kasie Kina GALAKTYKA (czynna godzinę przed każdym seansem)
Program:
Chopin Etude op.25 n°7
Beethoven Sonate op.110
(etiuda tanczena w wykonaniu GT BEZNAZWY)
Crumb A little suite for Christmas
Chopin Nocturne op.48 n°1
Ernestine Bluteau, (córka Krystyny Mazurówny) urodzona w Paryżu w
roku 1977, posiada bogaty i zróżnicowany życiorys artystyczny. Po
studiach w Szkole Baletowej i doświadczeniach z filmem (rola córki
Gerarda Depardieu a wnuczki Yves Montand w filmie "Jean de Florette" w
reżyserii Claude Berri) i po uzyskaniu matury matematycznej zdobyła
licencję (w wieku lat siedemnastu!) na studiach filozofii, by wreszcie
jednak definitywnie zająć się zawodowo muzyką.
W ramach wielorakich specjalizacji w tej dziedzinie ukończyła konserwatorium paryskie w klasie fortepianu a potem i fletu, zdobywając każdorazowo Premier Prix Ville de Paris. Następnie uzyskała również pierwszą nagrodę studiując Orkiestrę Kameralną, i zwróciła się też w kierunku akompaniamentu, otrzymując pierwsze miejsce w Wyższej Szkole Muzycznej w Orleanie, a następnie pogłębiając studia w tym samym kierunku (także uwieńczone Pierwszą Nagrodą) w Wyższym Konserwatorium w Paryżu.
Uczestniczy w koncertach i spektaklach muzycznych orkiestr kameralnych (trio z klarnetem i skrzypcami, inne trio z klarnetem i wokalistką sopranową jak i zespoły muzyki współczesnej). Równolegle zajmuje się akompaniowaniem śpiewaków operowych i zespołów wokalnych, uczestniczy w pracy operowej jako szef śpiewu, piastując zarazem stanowisko profesorki - akompaniatorki w konserwatorium. Pociąga ją scena, na której dzieli swoje doświadczenia z aktorami w spektaklach teatru muzycznego (spektakl "Historia żołnierza" Strawińskiego), lekturach poezji i z tancerzami - jako pianistka, aktorka, kompozytor i akompaniatorka.
Interesują ją równolegle bardzo różne rodzaje muzyki, ma doświadczenia w różnorakich stylach - uczestniczy w koncertach i nagraniach nie tylko muzyki klasycznej, ale i piosenki francuskiej, jak też muzyki południowo - amerykańskiej, afrykańskiej i elektronicznej.Występowała ona z koncertami fortepianowymi solo (czeski Tesin, sala Teatru Wielkiego w Warszawie, sala Takt we Wiedniu, galeria sztuki w Łodzi, sala Kurier Plus w Nowym Yorku, Biblioteka Polska w Paryżu), często z licznymi recitalami śpiewaków i piosenkarzy, a także jako pianistka w koncertach orkiestrowych (kolejno pod dyrekcją Wolfgang Doerner, Jacques Mercier, Oliviera Holt, Benoit Fromanger, Jean-Luc Tingaud, Aurelien Hazan) i w formacjach orkiestr kameralnych (Trio Viesna, Ensemble Ophrys, koncerty fortepianowe na cztery ręce z Alice Dieval, w Ensemble Carlos Guastavino - kwartet wokalny i fortepian).
Jest także szefem chóru w produkcjach operowych ("Vanessa" Barbera, "Rigoletto" Verdiego, "Flet Zaczarowany", "Cossi van toutte" Mozarta, "Faust" Gounoda i inne)
Brała udział w spektaklach lirycznych i w przedstawieniach teatrów muzycznych, w których występuje jako pianistka ale też i aktorka, takich jak: "Piotruś i wilk" i "Karnawał zwierząt" w 2011 w Ecla Theatre, "1929 lub miłość nie zna kryzysu" Compagne de Portail, "Opera czterech dziewcząt" - Compagne-In-Sense, "Pocałunek ogrodnika" - Baby Theatre, "Sen nocy letniej", "La perichole" Offenbacha, "Historia Żołnierza" Strawińskiego z Didier Sandre. Bierze udzial w festiwalach Operowych Spektakli Ulicznych, pracuje jako coach wokalny śpiewaków i aktorów ("Homme pour homme" Brechta). Otwarta na różne style muzyki, akompaniuje także piosenkarzom i piosenkarkom francuskim, interpretuje muzykę południowo - amerykańską, praktykuje improwizację z tancerzami, a także kieruje i śpiewa w grupie wokalnej saund-painting. Przez sześć lat (2002 - 2008) pracowała na stanowisku profesora - akompaniatora w Konserwatorium w Blanc-Mesnil.
Ostatnio przygotowywuje koncerty solowe w Polsce, oto próbki jej repertuaru:
Chopin - Etiudy
Haydn - Sonata en Re mineurW ramach wielorakich specjalizacji w tej dziedzinie ukończyła konserwatorium paryskie w klasie fortepianu a potem i fletu, zdobywając każdorazowo Premier Prix Ville de Paris. Następnie uzyskała również pierwszą nagrodę studiując Orkiestrę Kameralną, i zwróciła się też w kierunku akompaniamentu, otrzymując pierwsze miejsce w Wyższej Szkole Muzycznej w Orleanie, a następnie pogłębiając studia w tym samym kierunku (także uwieńczone Pierwszą Nagrodą) w Wyższym Konserwatorium w Paryżu.
Uczestniczy w koncertach i spektaklach muzycznych orkiestr kameralnych (trio z klarnetem i skrzypcami, inne trio z klarnetem i wokalistką sopranową jak i zespoły muzyki współczesnej). Równolegle zajmuje się akompaniowaniem śpiewaków operowych i zespołów wokalnych, uczestniczy w pracy operowej jako szef śpiewu, piastując zarazem stanowisko profesorki - akompaniatorki w konserwatorium. Pociąga ją scena, na której dzieli swoje doświadczenia z aktorami w spektaklach teatru muzycznego (spektakl "Historia żołnierza" Strawińskiego), lekturach poezji i z tancerzami - jako pianistka, aktorka, kompozytor i akompaniatorka.
Interesują ją równolegle bardzo różne rodzaje muzyki, ma doświadczenia w różnorakich stylach - uczestniczy w koncertach i nagraniach nie tylko muzyki klasycznej, ale i piosenki francuskiej, jak też muzyki południowo - amerykańskiej, afrykańskiej i elektronicznej.Występowała ona z koncertami fortepianowymi solo (czeski Tesin, sala Teatru Wielkiego w Warszawie, sala Takt we Wiedniu, galeria sztuki w Łodzi, sala Kurier Plus w Nowym Yorku, Biblioteka Polska w Paryżu), często z licznymi recitalami śpiewaków i piosenkarzy, a także jako pianistka w koncertach orkiestrowych (kolejno pod dyrekcją Wolfgang Doerner, Jacques Mercier, Oliviera Holt, Benoit Fromanger, Jean-Luc Tingaud, Aurelien Hazan) i w formacjach orkiestr kameralnych (Trio Viesna, Ensemble Ophrys, koncerty fortepianowe na cztery ręce z Alice Dieval, w Ensemble Carlos Guastavino - kwartet wokalny i fortepian).
Jest także szefem chóru w produkcjach operowych ("Vanessa" Barbera, "Rigoletto" Verdiego, "Flet Zaczarowany", "Cossi van toutte" Mozarta, "Faust" Gounoda i inne)
Brała udział w spektaklach lirycznych i w przedstawieniach teatrów muzycznych, w których występuje jako pianistka ale też i aktorka, takich jak: "Piotruś i wilk" i "Karnawał zwierząt" w 2011 w Ecla Theatre, "1929 lub miłość nie zna kryzysu" Compagne de Portail, "Opera czterech dziewcząt" - Compagne-In-Sense, "Pocałunek ogrodnika" - Baby Theatre, "Sen nocy letniej", "La perichole" Offenbacha, "Historia Żołnierza" Strawińskiego z Didier Sandre. Bierze udzial w festiwalach Operowych Spektakli Ulicznych, pracuje jako coach wokalny śpiewaków i aktorów ("Homme pour homme" Brechta). Otwarta na różne style muzyki, akompaniuje także piosenkarzom i piosenkarkom francuskim, interpretuje muzykę południowo - amerykańską, praktykuje improwizację z tancerzami, a także kieruje i śpiewa w grupie wokalnej saund-painting. Przez sześć lat (2002 - 2008) pracowała na stanowisku profesora - akompaniatora w Konserwatorium w Blanc-Mesnil.
Ostatnio przygotowywuje koncerty solowe w Polsce, oto próbki jej repertuaru:
Chopin - Etiudy
Chopin - Nocturn en Do majeur
Granados - Dancaz i Dancas Espagnolas (7 lub 8 utworów, około 35 minut)
Ewentualnie - tylko jeśli jest do dyspozycji fortepian z trzema pedałami -
George Crumb - "Little sonate for Christmas" (między 1 a 25 minut)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Zanim napiszesz przeczytaj regulamin
Komentarze są moderowane