- Z
przeprowadzanych badań wynika, że my, ubezpieczeni, jesteśmy
najliczniejszą, ale i najmniej świadomą swoich praw i obowiązków grupą
klientów Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. W czasie trwania Dni
Ubezpieczonego chcemy pokazać, że kontakt osób, które nie pobierają w
ZUS żadnego świadczenia, a perspektywa emerytury jest dla nich wciąż
bardzo odległa - jest mimo to bardzo przydatny.
Motywem przewodnim Dni Ubezpieczonego będzie konto ubezpieczonego w ZUS: miejsce, do którego wpływają nasze składki, gdzie są co roku waloryzowane i z którego kiedyś wypłacana będzie nasza emerytura. Czy mój pracodawca odprowadza za mnie składki we właściwej wysokości? Czy nie ma jakiś zaległości? Jaki jest stan mojego subkonta w ZUS, na które wpływają dodatkowe środki po zmniejszeniu w ubiegłym roku części strumienia składki kierowanego do OFE? Na jak wysoką emeryturę mogę liczyć w przyszłości? Dla osób, które nie będą mogły osobiście odwiedzić placówki ZUS, przewidziano dyżury telefoniczne specjalistów ZUS oraz czaty z ekspertami. Wszystkie materiały informacyjne oraz szczegółowy harmonogram „Dni Ubezpieczonego" na stronie internetowej www.zus.pl.
- Wszyscy
nasi klienci-ubezpieczeni będą mieli okazję zapoznać się z bardzo
przydatnym narzędziem do kontrolowania stanu konta w ZUS, jakim jest
Platforma Usług Elektronicznych (PUE). Zachęcam wszystkich do
zalogowania się na pue.zus.pl, złożenia wniosku o profil PUE. Podczas
wizyty w ZUS będzie można taki profil zaufać i później już na bieżąco
korzystać z dostępu do spersonalizowanego konta ubezpieczonego na PUE.
Taką możliwość szybkiego i komfortowego kontaktu z ZUS wybrało już 22
tysiące Polaków.
Dla osób,
które w dniach od 8 do 12 października odwiedza placówki ZUS dodatkowo
przygotowano też ulotki dotyczące spraw osób ubezpieczonych m.in. zasad
opłacania składek od osób będących pracownikami czy zleceniobiorcami,
możliwości podlegania ubezpieczeniom przez nianie czy członkostwa w OFE.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Zanim napiszesz przeczytaj regulamin
Komentarze są moderowane