Nie będzie żadnych prac na linii kolejowej Dębica - Mielec - Ocice w 2012 roku.
Plany zostały zmienione. Nawet naprawy drobne zostały odwołane. Na wykazie remontów niema nic o Dębicy, Rzochowie czy nawet Mielcu
Plany zostały zmienione. Nawet naprawy drobne zostały odwołane. Na wykazie remontów niema nic o Dębicy, Rzochowie czy nawet Mielcu
Studium wykonalności dla odcinka Ocice – Mielec – Dębica
W listopadzie ubiegłego roku ukończono przygotowanie dokumentu Studium Wykonalności dla zadania: „Rewitalizacja linii kolejowej nr 25 Łódź Kaliska – Dębica na odcinku Ocice – Mielec – Dębica”. Opracowanie kosztowało 440 tys. zł netto. W większej części zostało ono sfinansowane ze środków samorządów różnych szczebli, zainteresowanych remontem zdegradowanej linii.
Studium wykonało Konsorcjum w składzie SUDOP Polska Sp. z o.o. (lider) z siedzibą w Warszawie oraz SUDOP PRAHA a.s., Republika Czeska. Opracowanie dokumentacji przedprojektowej było współfinansowane aż przez 8 podmiotów - po 30% przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., Województwo Podkarpackie i miasto Mielec, a pozostałą część (po 2%) dopłaciło miasto Dębica i Tarnobrzeg oraz powiaty: mielecki, dębicki i tarnobrzeski.
Opracowanie dokumentacji przedprojektowej było niezbędne do dalszych działań na rzecz poprawy odcinka linii nr 25.
- Stan infrastruktury kolejowej na odcinku Ocice – Dębica linii nr 25 jest niezadowalający. Dlatego głównym celem rewitalizacji jest poprawa stanu technicznego linii – mówi „Rynkowi Kolejowemu” Dorota Szalacha, osoba odpowiedzialna za kontakt z mediami w Oddziale Południowym Centrum Realizacji Inwestycji PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. - Przewidywany zakres rewitalizacji wymienionego odcinku obejmuje wymianę nawierzchni kolejowej na długości ok. 66,5 km, remont torów stacyjnych i rozjazdów, przebudowę obiektów inżynieryjnych, budowa sygnalizacji przejazdowych, zabudowa komputerowych urządzeń sterowania ruchem kolejowym na posterunkach ruchu wraz z budową Lokalnego Centrum Sterowania w stacji Mielec i przebudowę peronów – wylicza.
Według szacunków koszt zadania wyniesie ok. 320 mln zł netto. Jak informuje Dorota Szalacha po wykonaniu tego przedsięwzięcia nastąpi polepszenie oferty przewozowej (poprzez m.in. zwiększenie prędkości jazdy, a co za tym idzie skrócenie czasu podróży), podniesienie bezpieczeństwa ruchu kolejowego, zwiększenie przepustowości linii, lepsze będzie także zabezpieczenie środowiska naturalnego.
Jednak dotychczas nie ma zagwarantowanych środków, niezbędnych do rozpoczęcia realizacji omawianej inwestycji.
źródło: jar/ Rynek Kolejowy>
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Zanim napiszesz przeczytaj regulamin
Komentarze są moderowane