W dniu oficjalnych obchodów Święta
Lotnictwa w Mielcu nastąpiło uroczyste przekazanie samolotu AT-3
wyprodukowanego przez mielecką firmę Aero AT Sp. z o.o., innej firmie
również działającej na lotnisku w Mielcu, FLY Polska Sp. z o.o. Tym
samym Ośrodek Szkolenia Lotniczego FLY Polska stał się pierwszym w
Polsce użytkownikiem samolotów Aero AT-3 R100 w wersji wyposażonej w
awionikę typu glass cockpit.
Umowa zawarta pomiędzy FLY Polska a producentem samolotów firmą Aero AT,
przewiduje dostawę dwóch samolotów na przełomie sierpnia i września br.
Wprowadzenie Aero AT-3 do floty użytkowanych przez nas samolotów jest
kolejnym etapem zmiany jakościowej jaką chcemy zaoferować na krajowym i
europejskim rynku usług lotniczych. Na początku br. rozpoczęliśmy
działalność w nowoczesnej siedzibie na lotnisku w Mielcu, wybudowanej w
ramach Inkubatora In-Tech. Pozwoliło to na zapewnienie komfortowych
warunków szkolenia pilotów i serwisowania samolotów. Teraz nadszedł czas
na unowocześnienie floty samolotów szkolnych. Do końca 2014 r.
planujemy zakończyć wymianę wszystkich użytkowanych Cessn 152 na
mieleckie samoloty Aero AT-3 wyposażone w awionikę Garmin G500. Wraz ze
zmianą floty pragniemy również wdrożyć nowoczesną filozofię szkolenia
pilotów w oparciu o światowe standardy – powiedział Zbigniew Działowski –
Prezes Zarządu FLY Polska podczas przekazania samolotu.
Wprowadzenie całkowicie nowych samolotów podniesie znacząco poziom
bezpieczeństwa prowadzonych przez nas operacji lotniczych, co jest
szczególnie ważne ze względu na osoby dopiero rozpoczynające swoją
przygodę z lotnictwem. AT-3 w wersji GLX to przełom w porównaniu do
wysłużonych Cessn, które stanowią większość floty samolotów szkolnych w
Polsce – dodał Paweł Adamczyk z FLY Polska. Aero AT-3 jest
dwumiejscowym, całkowicie metalowym samolotem certyfikowanym w kategorii
EASA CS-VLA. Najnowsza wersja wyposażona jest m.in. w zintegrowane
wyświetlacze Garmin G500 oraz urządzenie MVP-50 monitorujące pracę
silnika. Samolot dopuszczony jest do wykonywania lotów w warunkach VFR
dzień i noc. Użytkownikami AT-3 są szkoły lotnicze na całym świecie, w
tym Aeroclub Air France. Fabryka samolotów AT-3 od kilku lat funkcjonuje
na lotnisku w Mielcu. Dzisiejsze wydarzenie jest doskonałym przykładem
współpracy jaką można nawiązać pomiędzy producentem i użytkownikiem
samolotów, w dodatku z tego samego lotniska. Cieszymy się, że to właśnie
FLY Polska, szkoła o dużym potencjale, będzie pierwszym użytkownikiem
tych samolotów w kraju. Wierzymy, że nasz produkt doskonale sprawdzi się
w operacjach wykonywanych przez ten ośrodek oraz zapewni maximum
bezpieczeństwa i komfortu zarówno uczniom jak i instruktorom –
powiedział Walter Jankowski Prezes Zarządu Aero Sp. z o.o.
Ośrodek Szkolenia Lotniczego FLY Polska
oferuje szkolenia praktyczne i teoretyczne w zakresie wszystkich
kategorii licencji samolotowych oraz serwis samolotów lekkich. Aktualna
flota ośrodka liczy 8 maszyn. Siedziba firmy mieści się na lotnisku w
Mielcu, które zapewnia doskonałe warunki do nauki latania oraz
późniejszego treningu. Wprowadzenie nowego, polskiego samolotu do
szkolenia pilotów jest znaczącym wydarzeniem, pozytywnie wpływającym na
rozwój rodzimego przemysłu lotniczego.
Marcin Kołacz/EPML Spotters
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Zanim napiszesz przeczytaj regulamin
Komentarze są moderowane