Blog do wynajęcia Blog do wynajęcia Blog do wynajęcia kontakt

Pierwszy AT-3 przekazany.

W dniu oficjalnych obchodów Święta Lotnictwa w Mielcu nastąpiło uroczyste przekazanie samolotu AT-3 wyprodukowanego przez mielecką firmę Aero AT Sp. z o.o., innej firmie również działającej na lotnisku w Mielcu, FLY Polska Sp. z o.o. Tym samym Ośrodek Szkolenia Lotniczego FLY Polska stał się pierwszym w Polsce użytkownikiem samolotów Aero AT-3 R100 w wersji wyposażonej w awionikę typu glass cockpit.
 Umowa zawarta pomiędzy FLY Polska a producentem samolotów firmą Aero AT, przewiduje dostawę dwóch samolotów na przełomie sierpnia i września br.
           Wprowadzenie Aero AT-3 do floty użytkowanych przez nas samolotów jest kolejnym etapem zmiany jakościowej jaką chcemy zaoferować na krajowym i europejskim rynku usług lotniczych. Na początku br. rozpoczęliśmy działalność w nowoczesnej siedzibie na lotnisku w Mielcu, wybudowanej w ramach Inkubatora In-Tech. Pozwoliło to na zapewnienie komfortowych warunków szkolenia pilotów i serwisowania samolotów. Teraz nadszedł czas na unowocześnienie floty samolotów szkolnych. Do końca 2014 r. planujemy zakończyć wymianę wszystkich użytkowanych Cessn 152 na mieleckie samoloty Aero AT-3 wyposażone w awionikę Garmin G500. Wraz ze zmianą floty pragniemy również wdrożyć nowoczesną filozofię szkolenia pilotów w oparciu o światowe standardy – powiedział Zbigniew Działowski – Prezes Zarządu FLY Polska podczas przekazania samolotu.

 Wprowadzenie całkowicie nowych samolotów podniesie znacząco poziom bezpieczeństwa prowadzonych przez nas operacji lotniczych, co jest szczególnie ważne ze względu na osoby dopiero rozpoczynające swoją przygodę z lotnictwem. AT-3 w wersji GLX to przełom w porównaniu do wysłużonych Cessn, które stanowią większość floty samolotów szkolnych w Polsce – dodał Paweł Adamczyk z FLY Polska. Aero AT-3 jest dwumiejscowym, całkowicie metalowym samolotem certyfikowanym w kategorii EASA CS-VLA. Najnowsza wersja wyposażona jest m.in. w zintegrowane wyświetlacze Garmin G500 oraz urządzenie MVP-50 monitorujące pracę silnika. Samolot dopuszczony jest do wykonywania lotów w warunkach VFR dzień i noc. Użytkownikami AT-3 są szkoły lotnicze na całym świecie, w tym Aeroclub Air France. Fabryka samolotów AT-3 od kilku lat funkcjonuje na lotnisku w Mielcu. Dzisiejsze wydarzenie jest doskonałym przykładem współpracy jaką można nawiązać pomiędzy producentem i użytkownikiem samolotów, w dodatku z tego samego lotniska. Cieszymy się, że to właśnie FLY Polska, szkoła o dużym potencjale, będzie pierwszym użytkownikiem tych samolotów w kraju. Wierzymy, że nasz produkt doskonale sprawdzi się w operacjach wykonywanych przez ten ośrodek oraz zapewni maximum bezpieczeństwa i komfortu zarówno uczniom jak i instruktorom – powiedział Walter Jankowski Prezes Zarządu Aero Sp. z o.o. 

Ośrodek Szkolenia Lotniczego FLY Polska oferuje szkolenia praktyczne i teoretyczne w zakresie wszystkich kategorii licencji samolotowych oraz serwis samolotów lekkich. Aktualna flota ośrodka liczy 8 maszyn. Siedziba firmy mieści się na lotnisku w Mielcu, które zapewnia doskonałe warunki do nauki latania oraz późniejszego treningu. Wprowadzenie nowego, polskiego samolotu do szkolenia pilotów jest znaczącym wydarzeniem, pozytywnie wpływającym na rozwój rodzimego przemysłu lotniczego.

Marcin Kołacz/EPML Spotters

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zanim napiszesz przeczytaj regulamin

Komentarze są moderowane



Rozkłady jazdy komunikacji prywatnej BUS.....Sprawdź szczegóły..........