Akcja realizowanego przez TVP spotu
przestrzegającego przed spalaniem w domowych piecach trujących odpadów,
została umiejscowiona m. in. w mieleckim szpitalu.
"W telewizji najsilniej działa
obraz odnoszący się do rzeczywistości. Wiemy, że wykorzystywanie
nieodpowiednich materiałów jako opał może prowadzić do alergii, astmy, a
nawet nowotworów i innych chorób. Niezwykle wrażliwe są dzieci, które
często są trute przez samych rodziców. W naszym spocie społecznym to
właśnie dziecko trafia do szpitala" - wyjaśnił Jacek Tutak, dziennikarz
TVP Rzeszów.
Pieniądze na tę kampanię społeczną przeznaczył Urząd Marszałkowski.
"Nie ma wątpliwości, że problem istnieje i z pewnością warto starać się
go rozwiązać. Stykamy się z nim na co dzień. Wdychanie toksycznych
substancji powoduje u dzieci podatność na infekcję dróg oddechowych,
tendencję do przewlekania się tych chorób, nawracania, potem
nadreaktywność oskrzeli, która się utrzymuje" - tłumaczy lek. Beata
Piotrowska, ordynator Oddziału Dziecięcego.
"Musimy sobie powiedzieć jasno, że jeśli dziś zainwestujemy z
edukację prozdrowotną, zadbamy na najmłodsze pokolenie, to jednocześnie
będziemy mieć udział w wychowaniu kolejnych zdrowych pokoleń, a przecież
to jest jeden z życiowych celów rodziców, dziadków" - dodała
Piotrowska.
W realizację spotu, który będzie emitowany w TVP od piątku,
zaangażował się chętnie personel oddziału. Mała aktorka występująca w
roli pacjentki została podpięta do sprzętu monitorującego parametry
działania jej organizmu, otrzymała nawet misia-przytulankę od jednego z
małych pacjentów, aby uwiarygodnić scenę jej pobytu na oddziale - informuje rzecznik szpitala. Pielęgniarki i lekarka dyżurująca starały się ośmielić małą gwiazdę
kampanii, zapewniając, że badania są jedynie markowane. Dziewczynka
zachowywała się bardzo profesjonalnie, dzielnie znosząc zabiegi udające
medyczne.
"Cieszymy się, że taki film powstawał właśnie u nas, bo w ten sposób
przyczyniamy się do edukowania społeczeństwa" - stwierdził Leszek
Kołacz, dyrektor mieleckiego szpitala.
"Zdaje sobie z tego sprawę nasz personel, który nie raz udowodnił,
że chce dbać o swoich pacjentów nie tylko, gdy już są na oddziałach, ale
również wcześniej, biorąc udział w różnego typu akcjach prozdrowotnych,
profilaktycznie przekazując im cenną wiedzę. Tym razem chętnie pomógł
ekipie, która kręciła spot, bo przecież chodzi o dzieci" - dodał Kołacz.
Jak zapewnia Jacek Tutak, oprócz 30-sekundowego sugestywnego filmu,
powstanie również cykl trzech pięciominutowych materiałów , który
obszerniej pokaże problem spalania w piecu śmieci nienadających się do
tego.: "Wykorzystamy m. in. zdjęcia z Mielca, które wypadły świetnie.
Osiągnęliśmy cel założony w scenariuszu. Sądzimy, że wspólnie do
myślenia mieszkańcom naszej części Polski" - oznajmił dziennikarz.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Zanim napiszesz przeczytaj regulamin
Komentarze są moderowane