9 miesięcy tego
roku szkolnego to realizacja programu rozwojowego dla Zasadniczej Szkoły
Zawodowej w Specjalnym Ośrodku Szkolno - Wychowawczym.
„Kariera bez barier” w ramach Priorytetu IX – Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, działanie: 9.2. – Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego.
Grupą docelowa było 40 uczniów ZSZ Ośrodka, którzy podczas warsztatowych zajęć mieli okazję :
„Kariera bez barier” w ramach Priorytetu IX – Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, działanie: 9.2. – Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego.
Grupą docelowa było 40 uczniów ZSZ Ośrodka, którzy podczas warsztatowych zajęć mieli okazję :
skorzystać z
dodatkowego doradztwa zawodowego,
uczestniczyć w
spotkaniach z psychologiem, lekarzem medycyny pracy,
na zajęciach z
przedsiębiorczości, prowadzonych aktywnymi metodami przez
wykwalifikowanych trenerów i z wykorzystywaniem
technologii informacyjnej nabyć i utrwalić kompetencje społeczne, obywatelskie i informatyczne
technologii informacyjnej nabyć i utrwalić kompetencje społeczne, obywatelskie i informatyczne
odbyć praktyki
w renomowanych zakładach i przedsiębiorstwach zgodnie ze swoim
wykształceniem
Wartością dodaną stało się upowszechnienie rezultatów projektu wśród podmiotów nieuczestniczących w nim formalnie i poprawa jakości i atrakcyjności szkolnictwa zawodowego.
Wartością dodaną stało się upowszechnienie rezultatów projektu wśród podmiotów nieuczestniczących w nim formalnie i poprawa jakości i atrakcyjności szkolnictwa zawodowego.
Dzięki temu jest już duże
zainteresowanie i zapotrzebowanie na kolejny podobny projekt.
Współpracujemy ze środowiskiem zewnętrznym, cały
czas staramy się działać na rzecz integracji. Ośrodek jest otwarty na
otaczające go środowisko, wzbudza zainteresowanie, często odwiedzany
jest przez społeczeństwo lokalne. Placówka jest postrzegana jako
znaczące ogniwo w lokalnym systemie pomocy osobom niepełnosprawnym i ich
rodzinom. Świadczy o tym choćby wzajemne prezentowanie zespołów
artystycznych, sportowych, harcerskich w sąsiednich szkołach
i placówkach, niesienie pomocy metodycznej studentom, nauczycielom (np.
udostępnianie podręczników nauczycielom, rodzinom szkół ogólnodostępnych
w zakresie oligofrenopedagogiki).
Od kilku lat placówka współpracuje z
zaprzyjaźnionym ośrodkiem (o takim samym profilu) na Węgrzech. Nasza
młodzież uczestniczy w wyjazdach do tamtejszej placówki (Homok),
poznając miejsca i kulturę innego narodu. I tym samym dzieci węgierskie
przyjeżdżające do nas integrują się z nami, poznają naszą kulturę,
zwiedzają inne miejscowości, odpoczywają, bawią i uczą się wspólnie z
polskimi kolegami. Pomimo barier językowych dzieci świetnie się
dogadują, bo tutaj o wspólną zabawę i dobre samopoczucie chodzi przede
wszystkim. - informuje Maria Orłowska
Rok, rocznie organizowane są również wyjazdy na
turnusy rehabilitacyjne (w większości finansowane przez PeFRON). Kadra
pedagogiczna ośrodka osobiście organizuje dokumentację niezbędną do
takiego wyjazdu. Na miejscu wychowankowie nie tylko odpoczywają w
miejscach uzdrowiskowych ale i uczestniczą w zajęciach i zabiegach rehabilitacyjnych.
fot: SOSW
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Zanim napiszesz przeczytaj regulamin
Komentarze są moderowane