Blog do wynajęcia Blog do wynajęcia Blog do wynajęcia kontakt

Wycieczka uczniów ZST do Londynu

W dniach 23–28.06.2012 r. odbyła się 6-dniowa wycieczka uczniów ZST, której głównym celem było dotarcie do jednego z największych miast w Europie - Londynu. Wyjazd nie odbyłby się bez: mgr Katarzyny Gajek-Moździerz, mgr Reginy Gardulskiej, mgr Katarzyny Szewc i mgr Marii Zagórnej a przede wszystkim mgr. Stanisława Rajdy, który całą imprezę zorganizował.
Podróż była wyczerpująca, a zarazem fascynująca, gdyż dzięki naszej niezastąpionej pani mgr Reginie Gardulskiej mogliśmy wzbogacić swoją wiedzę geograficzną. Nad stroną językową czuwały panie mgr K. Gajek-Moździerz i mgr K. Szewc zachęcając nas
do jak najczęstszego używania języka angielskiego w brytyjskiej rzeczywistości.
Po dotarciu do punktu kulminacyjnego wszyscy byli zmęczeni długą trasą, jednak chęć zwiedzenia wspaniałego Londynu była silniejsza i od razu wraz z naszym przewodnikiem i właścicielem Biura Turystyki Szkolnej LONDAR – panem Dariuszem Rausem, który towarzyszył nam przez czas trwania wycieczki wyruszyliśmy na podbój miasta. W ciągu paru dni zdążyliśmy zapoznać się z historią i kulturą starożytnych miejsc Wielkiej Brytanii. Most Tower Bridge przecinający Tamizę wywarł na nas ogromne wrażenie, zachwycił nas również widok budowli pełniącej niegdyś funkcje obronne i pałacowe – Tower of London z majestatycznym Big Benem.
Londyn przywitał nas pięknym słońcem. Pierwszym punktem planu był spacer po Westminsterze oraz wizyta w Muzeum Brytyjskim i National Gallery. Podziwialiśmy chińską dzielnicę, Trafalgar Square oraz Piccadilly Circus – najruchliwsze miejsce w Londynie. Wieczorem po obiadokolacji dotarliśmy do hotelu, który znajdował się na pobrzeżach miasta. Rano, wypoczęci i pełni energii rozpoczęliśmy dalsze zwiedzanie. Odwiedziliśmy Windsor, gdzie mieści się siedziba królów Anglii, a także mieliśmy okazję poznać okolicę podróżując czerwonym „double deckerem”. Dotarliśmy też do Oxfordu i zwiedziliśmy jedną z najlepszych uczelni, w której każdy z nas chciałby kiedyś studiować. :) Po ostatniej nocy w hotelu dużo czasu spędziliśmy zwiedzając muzea. Mieliśmy unikalną okazję zobaczyć zmianę warty przed Pałacem Buckingham oraz siedzibę premierów Wielkiej Brytanii przy Downing Street 10. Tego dnia czas wolny przeznaczyliśmy na zakup pamiątek, a także na zakupy w ogromnym centrum handlowym, w którym każdy mógł znaleźć coś dla siebie. Wspomnieć należy również zachwycający rejs statkiem umożliwiający podziwianie wspaniałych budowli, m.in. Most Tower Bridge.
Dobiegł kres naszego niezapomnianego pobytu w malowniczej Anglii i po 6 dniach trzeba było z bólem serca wrócić do naszej równie pięknej Polski. Wyjazd ten był dla nas niebywałą okazją do zapoznania się z historią i kulturą Anglii.