Na wykonawcę zadania wskazano najtańszą ofertę -
konsorcjum Mosty Łódź, Vistal Gdynia i Kieleckie Przedsiębiorstwo Robót
Drogowych, które wyceniło roboty na 178 milionów złotych. Po stronie
województwa świętokrzyskiego wartość projektu wyniesie ponad 85 mln zł, a
po stronie województwa podkarpackiego ponad 92 mln zł. Inwestycja
współfinansowana jest ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju
Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej
2007 – 2013.
Droga wojewódzka nr 764 leży na ważnym szlaku
komunikacyjnym północ – południe. Budowa mostu w Połańcu jest inwestycją
o znaczeniu ponadregionalnym łączącą województwo świętokrzyskie z
podkarpackim i stolice regionów Kielce z Rzeszowem. Inwestycja będzie
stanowić alternatywne połączenie dla dróg krajowych numer 9 i 73. Wraz z
rozbudowanym odcinkiem drogi wojewódzkiej 765 Chmielnik – Staszów oraz
planowaną rozbudową odcinka drogi 765 Staszów - Osiek wraz z obwodnicą
Osieka zostanie otwarty nowy szlak komunikacyjny z województwa śląskiego
do podkarpackiego poprzez drogę 78, 765 i 79.- Jest to jedna z największych inwestycji w ciągu ostatnich dziesięciu lat. Przygotowania przedsięwzięcia trwały bardzo długo, bo pierwsze porozumienie w tej sprawie podpisaliśmy jeszcze w 2002 roku. Jak pokazuje praktyka najwięcej czasu zajmuje uzgadnianie wszystkich zezwoleń, dokumentacji i tak było również w tym przypadku. Dzisiaj podpisaliśmy umowę i za niecałe dwa lata będziemy już jeździć po nowym moście. Jego znaczenie jest nie tylko komunikacyjne, ale mam nadzieję będzie to taki katalizator rozwoju gospodarczego – powiedział Adam Jarubas, marszałek województwa świętokrzyskiego.
Pierwotnie na przedsięwzięcie planowano przeznaczyć dużo większą kwotę. Oszczędności, które powstały zostaną przeznaczone na inwestycje drogowe. - Chcemy dokończyć drogę Staszów – Osiek, która jest dzisiaj w fatalnej kondycji. Trasa ma ponad 20 km, mamy już gotowe pozwolenie na budowę, jest złożony projekt do PARP, mamy też deklarację, że te pieniądze będą mogły być przesunięte, więc będą tutaj dalej inwestowane. W jakiś sposób musimy również, w postaci remontu nawierzchni, interweniować w obszarze drogi ze Staszowa do Połańca, bo korytarz transportowy biegnie przez Osiek, ale mamy świadomość, że duża część ruchu będzie biegła po tej starej relacji, czyli Staszów – Połaniec. Złożyliśmy deklarację, że ta droga będzie również wyremontowana. Te pieniądze będą więc dalej pracować w tej części regionu – poinformował marszałek Jarubas.
Rozpoczęcie robót nastąpi jeszcze w tym miesiącu, a zakończenie zaplanowane jest na koniec października 2014 roku. – Pracujemy nad tym, aby zacząć jeszcze w tym miesiącu, zaczniemy oczywiście od prac przygotowawczych, a do końca roku potrwają roboty fundamentowe na moście. Natomiast cała stalowa konstrukcja mostu jest przewidziana na następny rok. Każdy most na rzece to trudna inwestycja, bo trzeba liczyć się z siłami natury, ale o ile aura nam pozwoli, obiekt prawdopodobnie zostanie skończony wcześniej niż wskazuje na to termin zawarty w umowie. Mamy już swoje pomysły technologiczne, które będziemy tutaj wdrażać, most w Połańcu będzie miał ciekawą konstrukcję. Cały obiekt będzie miał długość 955 metrów, konstrukcję zespoloną z płytą żelbetową i usadowiony będzie na palach. Zbudujemy jeszcze drugi, dużo krótszy, bo stumetrowy most na rzece Breń Stary – mówi Wojciech Pater, wiceprezes Mosty-Łódź.
Źródło: www.wrota-swietokrzyskie.pl
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Zanim napiszesz przeczytaj regulamin
Komentarze są moderowane